V zobrazenej záložke Úlohy v ľavej bočnej lište vzdelávacieho portálu Kozmix kliknite na tlačidlo Vytvoriť úlohu, poprípade na ikonu vpravo dole.
Zobrazí sa Vám kontextové okno pre tvorbu novej úlohy, kde vyplňte položky úlohy:
- Názov úlohy – charakterizujte tému úlohy,
- Popis / zadanie úlohy – tu je možnosť napísať konkrétnejšie zadanie alebo odkaz pre žiakov (nepovinná položka)
- Vybrať termín dokončenia – znázorňuje termín, dokedy bude žiakom úloha sprístupnená. Po tomto termíne žiaci na úlohe pracovať už nemôžu (prednastavený je automatický termín o 3 dni o 18.00, ktorý je možné zmeniť),
- Prístup k úlohe – v tejto časti je potrebné si vybrať, či bude úloha sprístupnená žiakom na ich žiacke účty (Vybrať príjemcov) alebo pomocou kódu (Použiť kód),
- Pridať materiál – v tejto časti je možné k vytváranej úlohe pridať vzdelávací materiál z portálu Kozmix.
Poznámka: Úloha, na ktorej aktuálne pracujete, sa ukladá automaticky.
Poznámka: Ešte predtým, ako zadáte žiakom úlohu, môžete zakliknúť možnosť Po zadaní ponechať kópiu v Rozpracovaných úlohách. V takom prípade môžete kópiu úlohy použiť pre inú triedu/skupinu a výsledky z úlohy budete vidieť osobitne pre každú triedu/skupinu.
Ak ste správne vyplnili všetky položky úlohy, kliknite vpravo dole na tlačidlo Zadať úlohu žiakom. V prípade, ak ste v časti Prístup k úlohe vybrali možnosť Použiť kód, po zadaní úlohy sa automaticky vygeneruje jedinečný prístupový kód, prostredníctvom ktorého získajú žiaci prístup k úlohe a budú ju môcť vypracovať. Žiakov je potrebné o kóde informovať.
Vytvorenú a zadanú úlohu môžete nájsť v záložke Úlohy – Zadané, kde si opätovne môžete skontrolovať aj kód k úlohe.
